دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کدکن شهرستان تربت حیدریه مطرح شد؛

کتابخانه‌های عمومی پایگاه مستحکم فرهنگی جامعه است

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی کدکن شهرستان تربت حیدریه

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کدکن شهرستان تربت حیدریه با تأکید بر نقش فرهنگی کتابخانه‌ها و حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کدکن شهرستان تربت حیدریه با تاکید بر نقش فرهنگی کتابخانه‌ها و حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

در ابتدا غلامرضا شبانی، بخشدار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی کدکن شهرستان تربت حیدریه گفت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه مستحکم فرهنگی جامعه همواره باید مورد توجه مسئولین قرار گیرند. تقویت کتاب و کتابخوانی و توسعه و تعمیم آن در روستاهای با بیش از ۲۵۰۰ نفر جمعیت، مورد انتظار است و امید می‌رود با همکاری اعضا و دهیاران این مهم در آینده محقق شود.

در ادامه ابراهیم زنگنه، شهردار کدکن شهرستان تربت حیدریه گفت: حمایت از حوزه کتاب و کتابخوانی لازمه توسعه فرهنگ شهرسازی است؛ لذا می‌بایست از این موضوع به طور ویژه حمایت کرد.

وی تصریح کرد: منشأ تمامی پیشرفت‌های هر جامعه، کتاب و کتابخوانی است. در واقع سوق‌دهی جامعه به سوی تعالی فرهنگ کتاب و کتابخوانی لازمه یک شهر و جامعه آرمانی است.

در پایان نیز علی اکبر بخشی، مسئول کتابخانه عمومی شیخ آقا هادی کدکنی شهرستان تربت حیدریه گفت: کتابخانه‌های عمومی منبع اشاعه فرهنگ دانایی و آگاهی بخشی به جامعه‌ هستند؛ لذا تقویت این مراکز به‌ عنوان پایگاه حساس فرهنگی در شهرستان مستلزم نگاه دلسوزانه مسئولان امر، خصوصا اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی به این مراکز فرهنگی است.

وی افزود: ارتقای دامنه فعالیت کتابخانه‌های عمومی به روستاها و مناطق کم برخوردار و دورافتاده در گرو توجه عادلانه این امر به مناطق کم برخوردار است.

بخشی همچنین به تشریح فعالیت‌های فرهنگی ویژه دهه پایانی ماه صفر پرداخت.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 7 =